Bayi Tiba-Tiba Hilang Dalam Kandungan






      Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada para pembaca. Entry kali ini, kita akan mengupas tentang adakah benar makhluk halus boleh memakan janin dalam kandungan? Jom baca kisah perkongsian di bawah.
     Nama aku Kuya. Aku dah khawin lebih dari 2 tahun. Disember tahun lepas aku dapat tau aku pregnant tapi sebab aku dan husband duduk berjauhan, aku dan dia kena selalu naik flight untuk jumpa antara satu sama lain sama ada aku ke tempat dia, atau dia ke tempat aku. Time aku pregnant tu aku dah beli tiket flight awal2, so rasa sayangla pulak kalau tak pegi. So aku tawakal jela naik flight dengan kandungan yang baru sebulan time tu. Lagipun doktor pun kata takde masalah untuk fly within Malaysia..
     Kisahnya bermula ketika di rumah suami, ada satu malam tu time kitorang dah nak tido, siap baring dah dan lampu semua dah tutup (kitorang memang jenis tido bergelap), tiba-tiba aku dengar bunyi daun pintu dibuka dan ditutup. Alaa, bunyi engsel tu, padahal rumah tu ada empat pintu ja. Pintu depan belakang dan dua pintu bilik. Aku siap bangun check pintu mana yang dok terbukak dan tertutup tu, manala tau angin tapi semua pintu tengah statik.
    Aku baring balik tapi telinga tengah tangkap bunyi tu ada lagi. Husband aku dah risau dah sebab dia tengok aku takut semacam. Since hari tu, aku rasa takut semacam walaupun hari siang. Aku bukanlah seorang yang penakut. Aku jenis berani, suka duduk rumah sendiri, shopping sendiri, drive sendiri. Rasa takut tu sampai aku rasa nak nangis time husband aku pegi keja. Husband aku dah tak senang hati nak tinggalkan aku kat rumah seorang tapi sebab cuti dia pun dah tak banyak, dia pujuk aku dia akan balik sebelum maghrib. Perasaan takut tu macam ko tengah dikerumun something yang ko x nampak, tapi ko boleh rasa..
    Lepas tu aku balik ke tempat aku semula, aku start rasa perut macam kempis pulak tetiba then kebetulan ada checkup dengan doctor, time doctor scan size kantung baby tak seiring dengan usia sebenarnya doctor kata nak bagi chance sebab kandungan sulung maybe size kantung kecikla katanya tapi aku kena checkup secara kerap disebabkan kes aku ni berpotensi besar untuk gugur. Lepas tu sampaila usia baby sepatutnya dah masuk 8 minggu, patutnya dah boleh nampak heartbeat, tapi kantung aku kosong, size kantung still kecik macam 6 minggu dan tak lama lepas tu aku officially keguguran. Sedih memang sedih, tapi aku dan suami redha..
    Aku pun lupa kejadian di rumah suami hari tu. So kami move on sampailah suatu hari aku kena jumpa seorang makcik ni, katanya dia boleh tengok2 la benda ghaib ni dan dia dok tengokla aku ni.Dia suruh aku berubat kat mana-mana ustaz yang pandai, sebab katanya ada something kat aku dan katanya baby aku tu bukan tak membesar, tapi dimakan something ketika dalam perut lagi sebab tu kantung aku kosong dan keguguran. Jatuh jantung aku time dengar tu terus terflash back kisah kat rumah suami dan adalah lagi beberapa gangguan ringan yang aku tak ambil peduli sangat..
    Lepas tu aku ikhtiarkan berubat dekat satu pusat perubatan islam ni..first sesi aku ustazah yang rugyahkan. Nak tau apa jadi kat aku, aku nangis tersedu sedan tapi dalam hati aku sendiri blur kenapala aku nangis time tu. Aku nangis sampailah akhir sesi. Jantung aku berdebar bukan main lagi. Macam tengah buat marathon pulak.
   Lepas dah habis sesi tu, ustazah tu tanyala kenapa aku nangis. Aku just dapat bagitau aku rasa sayu sangat..tiba2 menjadi sangat sayu padahal aku pun tak tau kenapa. Ustazah tu katala sambil melawak, kononnya aku sedih nak berpisah dengan orang yang tu. Aku blur. Ustazah tu suruh repeat sesi next lagi minggu hadapan sebab katanya sesi pertama selalunya tak nampak sangat lagi tapi sebelum balik dia ajar aku untuk ruqyahkan diri sendiri sebelum tidur menggunakan ayat kursi, alfatihah & 3 qul..
   Alhamdulillah, next sesi tu aku macam dah tak rasa apa dah. Aku buat 3 sesi semuanya. Cuma aku sampai sekarang tak pasti betulkah apa yang jadi pada baby aku tu macam yang makcik tu cakap? Dan betulkah aku dah bebas daripada benda tu? Dan benda tu apa sebenarnya? Wallahualam.
Sumber: Fiksyen Shasha


loading...





loading...

0 Response to "Bayi Tiba-Tiba Hilang Dalam Kandungan"

Post a Comment

loading...
loading...